Archive
L’Âge d’Or Prize 2
06.10.2015 / 17:00
Ledoux
Téo Hernandez, France 1981-1982
colour, 22’, 16mm, V : NO DIALOGUE
Téo Hernandez, France 1981
colour, 51’, 16mm, V : NO DIALOGUE
Tussen het moment waarop hij zich in Parijs vestigt en zijn overlijden in 1992, is Téo Hernandez niet gestopt met het filmen van de Lichtstad, haar monumenten, haar steegjes, haar plaatsen gewijd aan cultuur, ontmoetingen en ontspanning. In Parvis Beaubourg filmt Hernandez de frenetieke activiteit van het voorplein van het Parijse instituut, een bruisende vrijplaats voor vertegenwoordigers van de tegencultuur, acrobaten, vuurspuwers en andere clowns. Voorafgegaan door een geheel subjectieve benadering van een van de beroemdste Parijse monumenten, de Notre-Dame.
Vertoning ingeleid door Mauricio Hernandez.
Entre le moment où il s’installe à Paris et sa mort en 1992, Téo Hernandez n’a cessé de filmer la ville-lumière, ses monuments, ses ruelles, ses lieux dédiés à la culture, aux rencontres et au divertissement. Dans Parvis Beaubourg, il filme l’activité frénétique du parvis de l’institution parisienne, où se retrouvent, dans une effervescence débridée, les acteurs de la contre-culture, saltimbanques, cracheurs de feu et autres clowns. Précédé d’une approche toute subjective d’un des plus célèbres monuments parisiens, Notre-Dame de Paris.
Séance présentée par Mauricio Hernandez.
Between the time he moved to Paris and his death in 1992, Téo Hernandez didn’t stop filming the City of Light, its monuments, its streets, its places dedicated to culture, encounters and entertainment. In Parvis Beaubourg, Hernandez filmed the frenetic activity of the parvis in front of the Paris institution, where we find the actors of the counterculture, acrobats, fire eaters and clowns, all full of unbridled excitement. Preceded by a totally subjective approach to one of Paris’s most famous monuments, the Notre-Dame de Paris.
Screening introduced by Mauricio Hernandez.