menu facebook instagram twitter guest

ÂGE D’OR FESTIVAL » PETER GIDAL #3 – 66’


Program 2016 » Other programmes » Peter Gidal



PETER GIDAL #3 – 66’

Sunday
09.10.2016 / 16:00
Plateau

Monday
10.10.2016 / 18:00
Plateau

ASSUMPTION

PETER GIDAL, UK 1997
colour, 1’, 16 mm, v : NO DIALOGUE

EPILOGUE

PETER GIDAL, UK 1978
colour, 7’, 16 mm, v : SILENT

C/O/N/S/T/R/U/C/T

PETER GIDAL, UK 1974
colour, 26’, 16 mm, v : SILENT

CONDITION OF ILLUSION

PETER GIDAL, UK 1975
colour, 30’, 16 mm, v : SILENT

CODA I + CODA II

PETER GIDAL, UK 2013
colour, 2’ + 2’, 16 mm, v : ENG, sub : —

De 1974 (C/O/N/S/T/R/U/C/T, montré à Knokke) au diptyque Coda I + Coda II de 2013 qui marque les retrouvailles du cinéaste avec un enregistrement de la voix de William Burroughs, un parcours dans ce cinéma structurel/matérialiste de Gidal qui refuse « une image centrée sur le sujet » et se veut résolument « anti-voyeur ». Quant à Assumption, il offre une approche de la vie à la London Film-Markers’ Co-op, qui dépasse l’histoire d’une organisation et propose un hommage à Mary P. Leece, fondatrice du Four Corners Film Workshop.

We krijgen, van C/O/N/S/T/R/U/C/T, getoond in Knokke, tot het tweeluik Coda I + Coda II uit 2013, waarin de regisseur een opname van de stem van William Burroughs gebruikt, een doorsnede van de structurele/materialistische cinema van Gidal die een “ op het subject gericht beeld ” weigert en resoluut ‘anti-voyeuristisch’ wil zijn. Assumption toont dan weer het leven in de London Film-Markers’ Co-op. De film is meer dan een simpele geschiedenis van een organisatie en bevat ook een hommage aan Mary P. Leece, oprichtster van de Four Corners Film Workshop.

From C/O/N/S/T/R/U/C/T, shown in Knokke, till the diptych Coda I + Coda II  from 2013, in which the director uses a recording of the voice of William Burroughs, we get an overview of Gidals structural/materialist cinema, that refuses a ‘subject-centred image’ and is resolutely ‘anti-voyeuristic’. As for Assumption, it offers an approach to life at the London Film-Markers’ Co-op which goes beyond the history of an organisation and includes a tribute to Mary P. Leece, founder of Four Corners Film Workshop.


/ /